diumenge, 30 de març del 2014

PRÀCTICA 6 GLOGSTER

PRÀCTICA 6: GLOGSTER


GLOGSTER és una ferramenta que ens permetra fer un mural de un mode senzill i divertit mitjançant diferents plantilles, text, fotos, gràfics com animacions, sons i vídeos, és a dir, un creatiu "collage" que podrà ser visitat per qualsevol usuari d'internet. En aquest cas, l'utilitzarem per a fer un mural individual. 



En primer lloc, posar a Google: Glogster i ens ix en la primera pàgina. Aquest glogster és educatiu, és a dir, ens permet estar en una classe.


Foto original


En segon lloc, a la part dreta en ix go to glogster.com i hem de punxar en aquell lloc per a donar-nos d’alta i a més podem entrar des de facebook.

Foto original

Jo he escogit l’opció de crear una nova conta des de la pàgina principal donat-li a sing up i me creat el meu conte. Per a crear un nou compte hem de possar el nom (Nickname), tu email (Your email), una contrasenya (Password) i finalment punxarem en crear una conta nova (Create Account).

Per últim t'enviaran un missatge al teu correu (en el meu cas a sigut el gmail) per a poder entrar i hauràs d'activar el compte de Glogster.

Foto original



Una vegada hem activat el compte, en la pantalla inicial de Glogster ens apareixerà diferents formats on primer escogirem la plantilla que volem (en el meu cas "Poster Glog", que és la plantilla en vertical), per a realitzar el nostre mural multimèdia. La temàtica que hem de fer és la primavera.


Foto original


A continuació, pasaré a explicar cadascun dels recursos multimèdia que he utilitzat per a realitzar el meu mural una vegada vaig escogir la meua plantilla. 

En primer lloc,  vaig canviar el fons de la pnatilla, per a açò vaig haver de punxar a "Tools" on t'apareixerà una finestra amb els recursos que pots utilitzar. En aquesta pestanya punxarem en l'opció de "Wall", desprès en la barra de ferramentes de la part esquerra en "Solid color" on escogirem el nostre fons. Per últim punxarem en "Use It" per a insertar-lo en el mural.



Foto original


En segon lloc, vaig a insertar diferents textos, per a fer açò, vaig punxar en "Tools" on ens apareixerà altra vegada la finestra de recursos. En aquesta punxarem en "Text" i desprès en la barra de ferramentas de la part esquerra s'escogira el tipus de text que vols. He utilitzat diferents textos per a nombrar les parts de les plantes en la primavera. Desprès d'escogir el text que volem en de donar-li  "Use It" per a insertar-lo al mural. Una vegada insertat, apareixerà fora del text unes xicotetes opcions per a canviar l'estil, tamnay, color, lletra sombres, etc. 


Foto original



Exemple d'un text que he utilitzat en el meu mural:

Foto original

Quan tenim l'entrepà apareixen diferents opcions per a poder canviar-lo. Damunt de l'entrepà des de la dreta a l'esquerra tenim les opcions següents: en primer lloc, podem manar-lo a la paperera, és a dir, eliminar-lo; en segon lloc, la del candat per a no poder menejar-lo; al costat trobem la de desfer; en quart lloc, a més, podem duplicar-lo; també la possibilitat de portar-lo al fons i la de portar-lo davant. Al costat de l'entrepà també tenim diferents opcions entre las que trobem: la primera ens permetra canviar el color, l’altra ens serveix per a posar un hipervincle, la de baix per a poder editar el text que ja havien ficat abans i l’última per a posar-li efectes.



Foto original

En tercer lloc, vaig a insertar diferents gràfics, primer vaig punxar en "Tools" on ens apareixerà una finestra amb els recursos. En aquesta punxarem en "Graphics" i desprès en la barra de ferramnetes de la part esquerra s'escogiran el tipus de gràfics que cadascú vol. Jo he insertat diferents gràfics amb fletxes (Start), flors (Cute), bolígraf i xinxetes (Start) en les diferents categories. Per últim, punxarem en "Use It" per a insertar-lo en el nostre mural. 


Foto original


Foto original

 Una vegada hem insertat el gràfics, ens apareixerà les mateixes opcions que en el text. 


Foto original


A més, trobem gràfics Animated, que són els gràfics que tenen moviment. En el meu cas jo he utilitzat un per al meu mural.

Foto original

Foto original


En quart lloc, vaig insertar diferents imatges. Per açò en primer lloc, vaig punxar en "Tools" on ens va apareixer la finestra de recursos. En aquesta vaig punxar en "Image" i desprès en la barra de ferramentes de la part esquerra s'escogira el lloc des d'on la vas a insertar. En el meu cas vaig introduïr imatges de "My Images" on en primer lloc havia de pujar en "Upload" (la fletxa que trobem d'alt del tot) i ens apareixerà l'opció d'ecogir la imatge del teu pc. 

Foto original

Quan ja tens la imatge que vols utilitzar, pots possar-li un marc i per açò, hem de punxar en la part dreta de la pestanya "Add frame" on ens apareixerà una nova pestanya per a escogir el model que més ens agrade. Per últim, punxarem en "Use It" per a insertar-lo en el mural. Com en el text i en el gràfic ens apareixerà al voltant de la imatge diferents opcions.


Foto original

Foto original

Jo he utilitzat diferents imatges amb diferents quadres. Os pose un exemple:

Foto original


Foto original


En cinqué lloc, vaig a insertar un fons darrere de la pàgins. Per a açò, he punxat en primer lloc en "Tools" on ens apareixerà la barra on hem de punxar en "Page". En el meu cas he punxat en "Gallery" i he escogit un fons donant-li a "Use It" per a que aparega en el mural.

Foto original


En sisé lloc, vaig introduïr un audio. Per a açò, vaig punxar en "Tools" i ens apareixera la finestra amb els recursos en el que hem de punxar en "Audio" i desprès en la barra de ferramentes de la part esquerra trobem "Upload" (la fletxa) per a pujar un audio des del nostre pc. Desprès pots escogir el tipus de reproductor que vols possar-li i per a açò, hem de punxar en "Players" on ens apareuixerà una nova pestanya per a escogir un model que t'agrade, en el meu cas el meu tipus de reproductor es de la categoria "Styles". Per Últim, punxarem en "Use It" per a insertar-lo en el mural i una vegada insertar tenim les mateixes possibilitats per a poder canviar-lo com en el text, imatge, etc. en el que pots canviar color, eliminar-lo etc.


Foto original


                                                               Foto original



Foto original


En setè lloc, vaig insetar un vídeo. Per a açò, vaig a punxar en "Tools" on ens apareixerà la finestra amb els recursos. En aquesta punxarem en "Vídeo", desprès en la barra de ferramentes de la part esquerra en "Youtube" i en la barra de recerca vaig possar el títol que volia. Una vegada escogit el vídeo podem punxar en "Added to my videos" per a guardar-lo en els teus vídeos (apareix una estrela verd en la part esquerra de la pestanya). Per a  escogir el tipus de reproductor que vols possar-li, has de punxar en "Players" i ens apareixerà una nova pestanya per a escogir el model que més t'agrade. Per últim, punxarem en "Use It" per a insertar-lo en el mural i quan ja el tenim en el mural al seu voltant ens ixiran diferents opcions com les que trobem en el text. 


Foto original

Foto original


A més, en el nostre mural trobem damunt a l'esquerra dues opcions més:


  • La fletxa serveix  per a pujar arxius des de l’ordinador, podem pujar, imatges, videos, i audios.


Foto original




  • Les anilles serveixen per a fer un Link media from the web que ens l'utilitzem per a ficar una imatge que estarà en altra pàgina web.



Foto original


També trobem altres opcions en la part dreta del nostre mural:


  • Preview: que ens serveix per a visualitzar el nostre mural.
  • Save: que ens serveix per a guardar el nostre mural amb un nom, un tag i l'opció de possar-lo públic o privat. Quan ja l'hem guardat ens ixen tres opcions en la que hem de donar a back to the dashboard per a tornar a la pàgina principal i en la pàgina principal baix del tot trobem els nostres murals. 

Foto original


Foto original








Quan ja tenim acabat el nostre mural, trobem la possibilitat de imprimir-lo, donant-li a private print per a fer una impressió privada.

Foto original


Finalment, per a enviar-li el glog ens apareixera una finestra amb la direcció URL del nostre glog, aquesta la copiarem i l'enviarem al nostre profesor.



Foto original




Una vegada ja hem fet el glog, tenim altres opcions:

  • En la part inferior ens eixiran els nostres glogs.
Foto original

  • Tenim l’opció de posar un comentari a altres glogs o al nostre.

Foto original

  • També si punxem en un usuari, podem demanar-li una petició d’amistat, de fer-se fan i per últim podem boquejar l'usuari, és a dir, com si fora una pàgina social.

                                   
                                                                 Foto original

  • En mi glogster ens ix els glogs que tens fets, els amics, els fans, les visites. I en la part esquerra pots anar directament als teus glogs i possar-lo en twitter, facebook i enviar-lo per correu.
Foto original


  • A més poden canviar l’estructura de l’escriptori en template.

Foto original



També trobem altra opció que es background on podem canviar el fons



  • En la pàgina principal també tenim altres opcions: pulso, glogs, comunidad i mensajes.
Foto original

  • També en la pàgina principal trobem dashboard, my glogster, explore per a buscar glogs, live pulse, un recuadre on podem buscar glogs "search" i en últim lloc, "You Account" amb my setting, que és per a modificar el compte i log out, per a eixir. 
Foto original



.

Per a enviar-li a Gonzalo: L’enllaç l’hem d’agafar des de blog size glog en l’opció d’enmig des de http:// fins al final.




Com ampliacions educatives trobem:

En primer lloc, he trobat un tutorial de glogster que ens servirà per a crear el nostre mural.




En segon lloc, vaig a possar varis enllaços on podem trobar murals amb la ferramenta de Glogster, explicacions de l'utilització de glogster en l'educació, la pàgina principal de glogster:






En tercer lloc, propose fer una ACTIVITAT en classe:

En l'aula de 2on de Primària estem veient en llengua castellana els substantius i la mestra proposa als seus alumnes amb la seua ajuda fer un mural per a la classe. L'objectiu és aconseguir que tots participen en la realització del mural que dresprès penjaran a classe, a més, tots podrán visulaitzar com es fa aquest treball i tots podràn possar un element al glog. 


En l'aula se 6é de Primària estan veient la fotosíntesi de les plantes en Coneixement del medi i la mestra els propossa que es posen per grups de tres persones i realitzen un glog amb els diferents passos que té la matèria inorgànica per a convertir-se en matèria orgànica.

En quart lloc, he trobat un power point que explica com es el Glogster docent:




En cinqué lloc, vos puje el meu glog. Aquest glog tracta sobre les parts de les plantes en la Primavera com ja he comentat. Per a posar-lo en el blog hem de donar-li a  embed this blog i hem de donar-li a l’opció d’enmig. Blog size.



En la meua opinió, aquesta pàgina de glogster ens pot servir en un futur en la nostra pràctica docent, ja que podem fer normes de la classe, podem fer murals de diferents conceptes que estem donant, etc. Per a finalitzar, puc dir que aquesta pàgina m'ha agradat bastant i en un futur l'utilitzaré. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada