dimecres, 5 de març del 2014

TEMA 5: WEB 2.0

TEMA 5: WEB 2.0



DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB

  • La web 1.0 presenta les següents característiques


-  Pàgines web estàtiques.
-  Els continguts són produïts per Webmaster que és qui mana en la pàgina web per tant els continguts els produeix ell que és com el creador.
-  L’arquitectura de treball client-servidor que vol dir que ens connectarem a un servidor i arreplegarem la informació d’aquest servidor.
-  Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
-  L’usuari solament pot llegar el contingut i no pot incluir cap comentari
-  És necessari tenir instal·lat un programari client en l’ordinador.


  •          La web 2.0 presenta les següents característiques:


-  Gran interacció entre els usuaris.
-  La plataforma de treball és la pròpia pàgina web(no és necessari tenir instal·lat un programari client en l’ordinador).
- Contingut dinàmic per tant, és continua.
-  Visualització mitjançant navegador, Lector RSS (que presenten l’avantatge que no fa falta entrar en la pàgina per a que ens arriben les noves noticies.
-  L’escriptura web és compartida.
-  La unitat mínima de contingut és el post o article.
-  Tots són autors de la informació.




APLICACIONS DE LA WEB 2.0

Aplicacions de la web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
  • Per expressar-se, crear i publicar: Blocs, Wikis.
  •  Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del·licious, SlideShare.
  • Xarxes socials: Second Life, Twitter, Facebook.
  • Per accedir a informació d’interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.




IMPLIACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0
  •  És un espai horitzontal i ric en fonts d’informació.
  • Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
  • Crític i creatiu, fomenta l’expressió personal.
  • Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
  •  Hi ha més interès i motivació.
  • Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre’ls a comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
  • Possibilita noves activitats d’aprenentatge i avaluació.
  • Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.


Com a aplicacions educatives he trobat:

     En primer lloc, he trobat una pàgina per a fer un curs gratiut sobre la web 2.0 en el auge de la societat mitjana ja que, com a futurs professors hem d'aprendre molt sobre aquest tema. A més, es tractaran les xarxes socials més populars com Twitter, Facebook, Instagram entre altres, per a comprendre la seua dinàmica.
    Per a registrar-se hem de dirigirnos al link que comparteixen al començament, amb l'únic requisit de comptar amb un conte en Google. 
    
   En segon lloc, en aquest enllaç: http://www.maestrosdelweb.com/editorial/web2/ ens mostra molta informació de la Web 2.0 que els nostres alumnes poden constrastar amb el que veiem en classe. A més, en la pàgina principal dalt a l'esquerra trobem les opciones de més temes, ferramentes i cursos que també poden ser molt útils. 

     En tercer lloc, he trobat un video que indica molt bé les diferències que hi ha entre la web 1.0 i la web 2.0, que podem possar als nostres alumnes quan ja hem donat el tema. És a dir, ens serveix de suport. 




En quart lloc, aquest power ens representa la diferència entre web 1.0 i la web 2.0 a més de les impliacions educatives que podem trobar en la web 2.0 com pot ser permetre noves activitats d'aprenentatge i avaluació o reflexionar sobre temes educatius entre altres. També, hi ha ferramentes de la web 2.0 en la que ens presenten el blog com el que estem fent ací, l'ús de les wikis que és un espai web cooperatiu organizat mitjaçant una estructura hipertextual de pàgines entre altres ferramentes. 


                                   
                                    Implicaciones Educativas De La Web 2.0 from mabellera


Per a finalitzar, un cas pràctic que podem fer amb la web 2.0 és demanar als nostres alumes que individualment creen un blog amb el programa de blogger i que escriuen i pugen fotos del que fan el cap de semana ( sempre que pugen, no fa falta que siguen tots els caps de semana) quan no estan a classe. Amb aquesta activitat el professor podrà veure com escriu el seu alumne i a més treballa la competència digital amb ells. 

Aquest enllaç ens ajudarà a explicar als nostres alumnes com fer un blog: http://cv.uoc.edu/~ueees/tutorial_blog/cat/vull_fer_un_blog.html. També podrem visualitzar aquest enllaç: http://xarxa-omnia.org/files/Com%20fer%20un%20Blog.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada